19 Nisan 2011 Salı

Sex Sells /Muhafazakarlaşma

Kadın parfümü reklamlarında...
Erkek parfümü reklamlarında...
Çeşitli dergilerin editoriyallerinde...
Vogue İtalya. Fotoğrafçı Mert Alaş & Dazed Confused
Vogue Kore,fotoğraf Mer Alaş.Tulum Hakan Yıldırım. &Madame Figaro
Markaların yeni sezon reklam kampanyalarında...
Pull and Bear& Lous Vuitton
Jesica Stam&Dsquared kampanya fotoğrafı Mert Alaş...
Her yerde sex sattırır.
Bir süredir sex sels yazısı için topluyordum bu fotoğrafları.Geçtiğimiz günler de Ekşi sözlük de "Burası seks otobüsü değil diyen iett şöförü" başlıklı yazıyı okudum. Bu yazı ile birleştirerek paylaşmaya karar verdim. Çünkü Türk tasarımcılar tarafından bu tarz kıyafetler dikiliyor ve Türk fotoğrafçılar tarafından bu şekilde fotoğraflar çekiliyor. Türkiye de bu zihniyette olan insanlar da var! Bunu göstermek amacım. Ama bir yandan da endişe duyuyorum çünkü;

Taksimdeyiz,hava çok soğuk hepimiz trenhcoatlarımızla çıkmışız sokağa. Neyse asıl anlatmak istediğime gelecek olursam; 2 kız 2 erkek istiklal de kol kola girmiş yürüyoruz. Sonra birden önümüze grup çıktı. 1kız 1 erkek olarak 2 gruba ayrılmak zorunda kaldık. 2-3 dakika bir araya gelemedik. Her şey normal,sonra birleştik. 4 kişi, kol kola yürüyoruz. Galatasaray'ı geçtikten sonra mecburiyetten yine ayrıldık ama bu sefer 2 erkek 2 kız gruplaşarak... 3-4 dakika bir araya gelemedik. Yine en kalabalık akşamlarından... Yürüyoruz birbirimizi arıyoruz. Bir yandan da üşüyoruz sımsıkı birbirimize sarılmışız. Farkında değiliz. Etrafımız da ki insanlardan "aaaa gay oğlum!","bebeğim gaylere bak","hişş hişş" gibisinden sözlere maruz kaldık. Ne oluyoruz olduk bir anda... Biz üşüyoruz insanlar bizimle dalga geçiyorlar... Biz de dalgamızı geçip yürüdük. Tabi sonradan düşündüm de aslında ülke olarak acınacak ve rahatça hor görülebilecek haldeymişiz! Üzüldüm. Nasıl değişiriz bilmiyorum. Ama bu düşünce tarzını değiştirmezsek ileride muhafazakar ve dar zihniyetli bir toplum olacağız. Ne yapmalıyız? Orada bizimle dalga geçenlere cevap mı vermeliyiz? Yoksa gülüp geçmeli miyiz? Eğer gülüp geçersek daha büyük sonuçlar ortaya çıkar mı? Sorularımın hepsine cevap istiyorum. Yani rica ediyorum.

Bu zihniyette insanlar da çok fazla ve toplumumuzun geneli böyle. Ben muhafazakarlaşmayı desteklemiyorum ve bana tehlikeli geliyor. İran,Suudi Arabistan vb ülkeler gibi olmak! Yok yok bana göre değil. Bana göre gidilen yol,yol da değil!


3 yorum:

Stil Direktoru dedi ki...

Canım sakalın sakalımız olsa lafımız dinlerim benim güzel kalpli kardeşim de nerdeee .) Komşum benim ne güsell döktürmüş inceden giydirmiş peh!

Peaceinwonderland dedi ki...

Ah ah. Bu ekşi sözlük de olan durumdan sonra, yetti gari!. :)
Moda ile bağdaşlaştırmam biraz dolambaçlı bir yoldan oldu ama olsun en azından ucundan yakaladı :)

Aylak Kadın dedi ki...

"muhafazakarlaşmak"tan değil yeterince modernleşememekten bahsediyorsun sanırım homoseksüellik Türkiye'de hiçbir zaman tabii karşılanan bir şey olmadı. bana kalırsa yolda birbirine sıkıca sarılmış yürüyen iki erkeği gay sanmak çok anormal bir durum değil ki olabilirler de. anormal olan bunu bu derece bariz, alay edercesine, yargılar ve küçük düşürürcesine bağırarak hatta laf atarak söylemek olur. bu da bana kalırsa zihniyet, dünya görüşü meselesi değil edep, terbiye meselesidir.