3 Nisan 2011 Pazar

Albino

Albino ne yağğ? Gibi bir soru kafanız da oluşmuş olabilir.Hemen cevaplıyım. Bir deri hastalığıdır.Tıp da adı akşınlıkmış.
Vücudumuz da ki Epidermist de sert ve ölü hücreler varmış.Buraya korun tabakası deniyormuş. Bu tabakanın altında da malpighi tabakası varmış. Bu tabaka da derimize rengini veren bir melanin pigmenti sentezleniyormuş. Bu pigment sentezlenmez ise eğer kaşınız,saçlarınız,deriniz ve vücudunuzun aklına gelebilecek her yerinde çıkan kıllarımız beyaz ya da hafif pembe oluyormuş.
Az sentezlenir ise derinizin bazı bölgeleri beyaz oluyormuş. Akşınlık çok rastlanmasa da bedensel özürlülük ve zeka geriliği yaratıyormuş.Akşın hastalığı olanlar güneşte fazla kalamazlar,kalırlarsa ölebilirler...
Akşın hastalığı sadece insanlar da değil hayvanlarda da varmış. :/
Gelelim bizi daha çok ilgilendiren kısıma.
Moda dünyasında bir albino model furyasıdır gidiyor...
Podyumlarda artık albino model aranıyor,Markalar kampanyaların da albino model kullanıyor. Ne iş? dedim.Biraz araştırdım. Markalar bunu daha ilgi çekici daha özel olduğu için seçiyormuş. Gayet mantıklı!
Mesela Shaun Ross Paris Moda Haftasına çıkan ilk Afrika kökenli manken. Evet ırk ayrımı yok bu hastalığın Afrikalılar da akşın hastası olabiliyor...Ayrıca Shaun Ross'u Katy Perry-E.T. klibinin son sahnesinde görebilirsiniz...
Stephen Thompson ise Givenchy'nin S/S 2011 kampanyalarında modellik yaptı.
Çinli model Connie chiu ise Jean Paul Gaultier'e fotoğraflarını göndermiş.Sonrasında Jean Paul Gaultier'in defilesine çıkmış.:) Jean'ın anahtarı Connie'e moda dünyasında birçok kapıyı aralamış. Terrt Richardson,Morten smidt ile çalışmış..
Diandra Forrest ise öyle ünlü markalara,tasarımcılara modellik yapmadı ama onu ekliyorum çünkü onu çok sevdim. Sevgilim olsun! Açtım ellerimi, dua ediyorum,Allah isteyen herkese albino hastası olan sevgili yapsın.
Amin!

Hiç yorum yok: