6 Nisan 2011 Çarşamba

Marshata Manson ile Sohbet

Bana ve benim dünyamı takip edenlere biraz kendinden bahseder misin?
15 mayıs 93 doğumluyum fizik olarak hep büyük gösterdiğimi söylüyorlar benim için bazen bu bir avantaj haline dönüşüyor ama 60 yaşına geldiğimde nasıl olacağım merak ediyorum umarım 100 gibi olmam. =) Şimdi güzel sanatlar lisesi resim bölümünde okuyorum hayatımın büyük bir bölümünü hatta tamamını sanat oluşturuyor sanat hayatıma yön veren bir olay.
Gelecekteki hedeflerin neler?
Ah tabi bu sene son senem lisede önce iyi bir üniversiteye gitmeyi arzuluyorum.Sonrası zaten gelecektir eminim yani yaşadığım bu küçük şehirden kurtulup daha merkezi bir yerlerde hayatımın 4 senesini geçirmeyi istiyorum.Her nerede olursam olayım üniversiteden sonra kesinlikle Paris'e yerleşmek ve orada kariyer yapmak istiyorum.Daha sanat dolu bir hayat için her türlü ufuktan bakmaya çalışmak istiyorum ömrü hayatım boyunca sanırım sadece sanat yapmak istiyorum.
Blog yazmaya seni ne itti? Karar aşamasında tereddütlerin var mıydı?
Uzun zamandır lookbook kullanıcısıyım.Oradan esti diyebilirm yani hemen hemen bir çok insanın kişisel bir blogu vardı neden benimde olmasın diyerek başladım ve blog dünyasına atıldım.Düzenli olarak bir-buçuk yıldır blog tutuyorum.Tereddütlerim oldu ah acaba tutarmı tutmazmı insanlar beğenir mi beğenmez mi. =)
MARSHATA MASSON nasıl ortaya çıktı?
Bu biraz geçmişimle alakalı.Henüz küçük bir çocukken ben dünya da değilde Mars'da yaşadığımızı sanıyordum.Babama her dolunay çıktığında baba orası Dünya mıı birgün beni dünyaya götürür müsün? Lütfen baba çok merak ediyorum!! Gibisinden şeyler söylermişim,şimdi buna gülüyorum tabi blog açarken de aklıma bu geldi Mars-ata olsun demiştim ama sonra arasına bir "h" koydum ve marshata oldu :) masson da yanına çok yakışıyor bence. :D
Seni sürekli yaptığın çekimler ile görüyoruz. Bir çekim için yaptığın hazırlıkları aşamalarını anlatır mısın?
Çekim için yaptığım tek hazırlık off ben ne giycem oluyor bunuda bir kaç dakika içinde karar veriyorum.Çekim için yaptıgğım hazırlıkların içinde haftalığımın yarısını kıyafetlere ayırmakta gelmiyor değil. :)Yani yaptığım özel bir hazırlık yok .
Blogunda ki fotoğrafları kim çekiyor?
Fotoğraflarımı en yakın arkadaşım Merve çekiyor kimisini de kendim çekiyorum tripot ile. =)
Gerçekten çok iyi bir yüzün var.Sana bir markanın reklam yüzü teklifi gelse,bu hangi marka olurdu? Yada çalışmak istediğin bir marka var mı?
Hahahaha önce teşekkür ederim iltifatın için.Yani sanmıyorum ben böyle birşey olabilcegini ama american apparel bazen bloggerlar'ı reklamlarına taşıyor.Belki gelcekte böyle birşey olur blogum daha iyi bir blog olursa. :)
Blogunda zaman zaman yaptığın sanat çalışmalarını da paylaşıyorsun.Sana ilham veren şeylerin var mı?
Yani çok fazla bir olaylardan ilham alan birisi değilim çalışmalarım genelde içimdeki enerjinin bir dışavurumudur. İçimdeki çözümsüz soruların cevabıdır.
Moda ile ilgili neler düşünüyorsun? Sana ne anlam ifade ediyor?
Moda benim için bir tutku.Moda olmazsa cidden olmaz!
Geçtiğimiz aylar da IFW vardı.Bu yıl sende katıldın. Genel olarak izlenimlerin nedir?
Bu benim katıldığım ilk fashion week di.Benim açımdan bu iyi birşey.Bazı tasarımcıların çalışmaları olabildiğince hayal kırıklığıydı,kimisinin de de olabildigince heycanlıydı.Ama en güzeli ortamdı.Harika bir hafta geçirmiştim İstanbul da harika kişilerle tanıştım.Uçakta iner inmez off yine geldim bu şehir'e diyecek kadar.:)
Bu aralar moda da cinsiyet kavramının olup olmadığı hakkında birçok söylem var. Sen ne düşünüyorsun?
Yani bence insan nasıl rahat, özgür ve aşıksa ona göre giyinmeli.Sonuçta seçtiğimiz kombinler insanın psikolojisin birer yansımasıdır diye düşünüyorum.Bir çok insan içini böyle döküyor ve engel olmamak lazım.Bende bazen kadın bölümde bir pantolon beğendiğim de alıyorum.Önemli olan kişinin onu beğenmesi ve onu giydiğinde kendisini mutlu hissetmesi bence.
Dolabına en son dolabına ne ekledin?
En son bu hafta zara women den efoşman altı gibi birşey aldım.Belki yarın blogumda görürsünüz =)
Türk erkeklerinde senin gördüğün giyim hataları neler?
Çok fazla yüksek bel giymeleri hatta ona yüksek bel bile denilmez neredeyse göğsüne gelicek!Bence Türk erkekleri giyimden önce hayata bakışlarını degiştirmeliler!Sokakta o kadar çok appaci var ki!!!
Mesela İtalyan erkeklerinin giyim kuşamı ün salmıştır. Sence hangi ırk iyi giyiniyor?
Ben fransızlara ve İngilizlere bayılıyorum.. :)
Moda başkenti olarak birçok kişi NY'der. Sen ne düşünüyorsun?
Bilmiyorum, bence Paris bu işin başkenti veya Milano.Amerikalılar süper güç oldukları için ister istemez her alanda gelişme göstermiş ve moda da bunlardan birisi belki de Amerikan modası pek fazla ilgimi çekip beni heyecanlandırmadığı için bunları söylüyorum. Ama sonuçta onlar istediği oyuncağı alan kişiler.
1 hafta bile olsa kimin yerine geçmek isterdin?
mm Anna dello russo olmayı çok isterdim sanırım :D
Sürekli takibinde olan tasarımcılar,şarkıcılar,ressamlar kimler? Başka bir deyişle Sürekli takip ettiğin bir kişi veya kurum var mı?
Yani sonuçta hepimiz internet başında gerek moda sanatçılarını, gerekte görsel sanatçıları ister istemez takip ediyorum.Özel olarak takip ettiğim bir tek Anna dello russo var :)
İkon olarak gördüğün bir kişi var mı?
Anna Dello Russo'nun hayata bakışı tarzı beni etkiliyor.
Marshata'yı (selim) daha iyi tanımak için biraz daha özel sorular...
Kendin de beğenmediğin bir yanın,yerin var mı?
Aslında kendimle pek barışık birisi değilim.Bazı olaylara fazla takmam ve üzerine gitmem beni bazen duygusal çöküntülere uğratıyor.Bu alışkanlığımı son dönemlerde yenmeye çalışıyorum.
Kendinle ilgili Elinden gelse neyi değiştirirdin?
Elimde olsa kendimi mutlu ederdim.Sonsuza kadar hemde. =)
Hayat felsefen var mı?
Bugün için değil yarın için yaşamak :)
Kişisel bakımın için kullandığın özel ürünler var mı?
Mmm kendime bakan birisi değilim pek açıkcası sadece ruhumu rahatlatmaya çalışırım :)
Herhangi bir aksesuara takıntın var mı?
-Papyonları kravatları çok seviyorum rengarenk çeşit çeşit olsun istyorum hepsini istiyorum.


Marshata ELLE Türkiye'nin ayın bloggerin de aday. Şuan birinci sırada ama destek olsak fena olmaz değil mi? :)

Sizlere ara ara yaşam tarzıyla ve görüntüsüyle beni etkileyen insanları size tanıtmak için bu tür sohbetleri şimdilik ara ara ama ilerleyen zamanlarda düzenli olarak paylaşacağım.Yeni bir insan tanımanın keyfini sürün. :)

Hiç yorum yok: